خانه
خدمات
نمونه کار
مشاوره

مکالمه در واتساپ

برای مشاوره کلیک کنید

مشاوره

مهندس مردانی

مشاوره

پشتیبانی

اپراتور

 پشتیبانی

زبان برنامه نویسی javascript

زبان برنامه نویسی javascript

همه چیز درباره زبان برنامه نویسی javascript

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که ویژگی تعاملی را به وب سایت شما اضافه می کند. این ویژگی در بازی‌ها، در پاسخ‌ها هنگام فشار دادن دکمه‌ها یا با وارد کردن داده‌ها در فرم‌ها اتفاق می‌افتد. جاوا اسکریپت از بهترین و مشهورترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. در این نوشتار به تشریح همه چیز درباره زبان برنامه نویسی javascript خواهیم پرداخت‌. اگر درباره این زبان برنامه‌نویسی کنجکاو هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

زبان برنامه نویسی javascript چیست؟

اولین و مهم‌ترین سوالی که درباره‌ی جاوا اسکریپت می‌توان مطرح کرد این است که: زبان برنامه نویسی javascript چیست؟

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی قدرتمند است که می‌تواند تعاملی بودن را به وب سایت‌ها اضافه کند. این زبان برنامه نویسی توسط برندان ایخ اختراع شد.

جاوا اسکریپت همه کاره و مناسب برای مبتدیان است. با تجربه بیشتر، می‌توانید بازی‌ها، گرافیک‌های متحرک دوبعدی و سه‌بعدی، برنامه‌های جامع مبتنی بر پایگاه داده و بسیاری موارد دیگر ایجاد کنید!

خود جاوا اسکریپت نسبتا فشرده است و در عین حال بسیار انعطاف پذیر است. توسعه دهندگان ابزارهای مختلفی را در زبان جاوا اسکریپت طراحی کرده‌اند.

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی کامپایل‌شده سبک، چند پلتفرمی، تک رشته‌ای و تفسیر شده است. همچنین به عنوان زبان برنامه نویسی برای صفحات وب نیز شناخته می‌شود. بسیاری از محیط‌های غیر مرورگر نیز از آن استفاده می‌کنند.

جاوا اسکریپت یک زبان با تایپ ضعیف است (تایپ پویا). جاوا اسکریپت می‌تواند برای توسعه‌های سمت مشتری و همچنین توسعه‌های سمت سرور استفاده شود. جاوا اسکریپت شامل یک کتابخانه استاندارد از اشیا، مانند آرایه، تاریخ، و ریاضی، و مجموعه‌ای از عناصر زبانی مانند عملگرها، ساختارهای کنترل و دستورات است.

اهمیت استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در طراحی سایت

اهمیت زبان برنامه نویسی javascript در طراحی سایت

اهمیت استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در طراحی سایت بر فعالان حوزه طراحی سایت پوشیده نیست. زبان برنامه نویسی java script در توسعه وب مهم است. زیرا به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا صفحات وب و برنامه‌های کاربردی تعاملی و پاسخگو ایجاد کنند. این یک زبان برنامه نویسی سمت کلاینت است که در مرورگر اجرا می‌شود. به این معنی که می‌تواند به ورودی کاربر بدون ارسال درخواست به سرور پاسخ دهد. این باعث می‌شود برنامه‌های وب سریعتر و کارآمدتر شوند.

علاوه بر این، جاوا اسکریپت دارای طیف گسترده‌ای از API ها و کتابخانه‌هاست که ساخت برنامه‌های پیچیده وب را آسان می‌کند. به عنوان مثال، فریم‌ورک‌هایی مانند React و AngularJS ابزارهای قدرتمندی را برای ایجاد رابط‌های کاربری ارائه می‌کنند. در حالی که کتابخانه‌هایی مانند jQuery کارهای رایج مانند دستکاری DOM و مدیریت رویداد را ساده می‌کنند.

به طور کلی، جاوا اسکریپت یک فناوری ضروری برای ایجاد برنامه‌های کاربردی وب مدرن است که جذاب، پاسخگو و کاربر پسند هستند.

مزایای طراحی سایت با javascript چیست؟

هیچ زبان برنامه نویسی کاملی وجود ندارد. بنابراین، هر چند سال یک بار زبان جدیدی محبوبیت پیدا می‌کند تا نیازهای زمان را برآورده کند. به عنوان مثال، زبان برنامه نویسی C در دهه 1990 محبوبیت زیادی داشت. بعدها، با تغییر زمان و تقاضای جامعه، پایتون به دلیل مزایای گسترده آن نسبت به C محبوبیت پیدا کرد و در نهایت جاوا اسکریپت وارد صحنه شد. اکنون به نظر می‌رسد همه در مورد فناوری پیشگامانه معروف به جاوا اسکریپت صحبت می کنند. اما مزایای طراحی سایت با java script چیست؟

زبان برنامه نویسی javascript یک زبان «تفسیر شده» است، بنابراین زمان مورد نیاز برای کامپایل کردن در زبان‌های دیگر مانند جاوا را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، این یک اسکریپت سمت سرویس گیرنده است. بنابراین زمان لازم برای برقراری اتصال به سرور را کوتاه می‌کند، که اجرای برنامه را سرعت می‌بخشد. جاوا اسکریپت بار روی سرور را کاهش می‌دهد. زبان در سمت سرویس گیرنده به جای سرور اجرا می‌شود. بنابراین، سرور مجبور نیست با استرس اجرای جاوا اسکریپت مقابله کند. 

هنگامی که این بار کاهش می‌یابد، سرور با سرعت بیشتری کار می‌کند و روی کارهای دیگری مانند مدیریت داده‌ها تمرکز می‌کند. جاوا اسکریپت همچنین یکی از ساده‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است، به ویژه برای برنامه‌نویسی وب. این زبان به گونه‌ای طراحی شده است که درک و استفاده از آن برای توسعه‌دهندگان وب ساده باشد. جاوا اسکریپت به توسعه دهندگان انواع رابط‌ها را برای ایجاد وب سایت‌های جذاب ارائه می‌دهد. وب‌سایت‌هایی که عناصر کشیدن و رها کردن دارند، ممکن است تجربه کاربری قوی‌تری داشته باشند. این امر باعث افزایش تعامل کاربر با وب سایت می‌شود.

تطبیق پذیری جاوا اسکریپت با ارزش‌ترین کیفیت آن است. راه‌های مختلفی برای ادغام آن در وب سایت شما وجود دارد. Node.js به طور مؤثر با MongoDB و MySQL ادغام می‌شود. بنابراین نه تنها می‌تواند قسمت فرانت اند وب‌سایت را بسازد و به پایان برساند، بلکه می‌تواند قسمت بک اند آن را نیز مدیریت کند.

جاوا اسکریپت به طور یکپارچه با سایر زبان‌های برنامه نویسی ادغام می‌شود. بنابراین بسیاری از توسعه دهندگان ترجیح می‌دهند از آن برای ایجاد برنامه‌های مختلف استفاده کنند. هر صفحه وب یا اسکریپت یک زبان کامپیوتری دیگر می‌تواند با آن ترکیب شود.

کدام بخش های سایت را با زبان برنامه نویسی javascript می توان طراحی نمود؟

آخرین مبحثی که در این مقاله به آن می‌پردازیم، کاربرد جاوا اسکریپت است. در حقیقت به این سوال پاسخ می‌دهیم که کدام بخش های سایت را با زبان برنامه نویسی java script  می‌توان طراحی نمود؟

جاوا اسکریپت عمدتا برای توسعه برنامه‌های کاربردی مبتنی بر وب و وب سایت‌های تعاملی استفاده می‌شود.

با استفاده از جاوا اسکریپت، برخی از ویژگی‌های تعاملی که می‌توانید به صفحات وب اضافه کنید عبارتند از:

  • نمایش/پنهان کردن دکمه‌ها
  • برای نمایش یا مخفی کردن اطلاعات
  • باعث ایجاد تغییر در رنگ یک دکمه
  • منوهای کشویی
  • گزینه‌های بزرگنمایی
  • تایمرهای به صفحه
  • پخش صدا و تصویر در صفحه

چارچوب‌های مختلف جاوا اسکریپت برای کمک به توسعه و ساخت برنامه‌های وب و موبایل با استفاده از JS در دسترس هستند.

زبان برنامه نویسی javascript یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب است.

استفاده از این زبان هم در بخش فرانت اند و هم در بخش بک اند وب سایت‌ها رایج است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نیاز به مشاوره دارید؟

کارشناسان ما به صورت 24/7 اماده مشاوره دادن به شما عزیزان هستند فقط کافیه با شمارهای زیر تماس بگیرید یا از طریق واتساپ با ما ذر ارتباط باشید در اسرع وقت جوابگو خواهیم بود.

مشاوره طراحی سایت آیکو

مشاوره رایگان خدمات طراحی سایت

تماس با پشتیبانی آیکو

مشاوره طراحی سایت آیکو