خانه
خدمات
نمونه کار
مشاوره

مکالمه در واتساپ

برای مشاوره کلیک کنید

مشاوره

مهندس مردانی

مشاوره

پشتیبانی

اپراتور

 پشتیبانی

زبان برنامه نویسی php

زبان برنامه نویسی php

همه چیز زبان برنامه نویسی php

php یک زبان برنامه نویسی منبع باز و سمت سرور است. این زبان می‌تواند برای ایجاد وب سایت‌ها، برنامه‌ها، سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری و موارد دیگر استفاده شود. این یک زبان همه منظوره پرکاربرد است که می‌تواند در HTML جاسازی شود. زبان PHP در بین توسعه دهندگان وب بسیار محبوب  است زیرا به ساده سازی کد HTML کمک می‌کند.

در این مقاله به تشریح همه چیز زبان برنامه نویسی php می‌پردازیم. اگر به شناختن این زبان علاقه‌مند هستید در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

زبان برنامه نویسی php چیست؟

در پاسخ به سوال زبان برنامه نویسی php چیست باید بگوییم که Hypertext Preprocessor  یا php یک زبان برنامه نویسی منبع باز و رایگان است. این زبان به طور گسترده در توسعه وب استفاده می‌شود. بر اساس بررسی‌های فناوری وب، PHP توسط ۷۸.۱ درصد از همه وب‌سایت‌ها، از جمله وب‌سایت‌های پربازدید مانند «فیس‌بوک» و «ویکی‌پدیا» استفاده می‌شود.

php در تمام سیستم عامل‌های اصلی مانند لینوکس، مایکروسافت ویندوز و macOS در دسترس است. اکثر وب سرورها، از جمله Apache و IIS، از PHP نیز از آن پشتیبانی می‌کنند.

یکی از مزایای اصلی استفاده از PHP، پیشبرد سفارشی سازی سایت وردپرس است. سایر ویژگی‌ها شامل پشتیبانی آنلاین و مستندات عالی است، بنابراین حتی مبتدیان نیز می‌توانند به سرعت PHP را یاد بگیرند.

اهمیت استفاده از زبان برنامه نویسی php در طراحی سایت

اهمیت زبان برنامه نویسی php در طراحی سایت

ممکن است کنجکاو باشید بدانید اهمیت استفاده از زبان برنامه نویسی php در طراحی سایت چیست؟

پاسخ این سوال به شرح زیر است:

PHP یکی از زبان‌های اصلی توسعه وب است و از سال 1995 وجود داشته است. این زبان از ابتدا بخشی از توسعه وب بوده و یکی از رایج ترین زبان‌های مورد استفاده در آن زمینه است. بسیاری از برنامه‌های کاربردی وب مدرن به زبان PHP نوشته شده‌اند. برخی از وب سایت‌هایی که فقط از PHP استفاده می کنند جزو پربازدیدترین وب سایت‌های جهان هستند. همانطور که اشاره کردیم، PHP می‌تواند برای ایجاد هر نوع وب سایت پویا از جمله سایت‌های تجارت الکترونیک استفاده شود. همچنین یادگیری آن بسیار آسان است، که آن را برای مبتدیان ایده آل می کند. به طور کلی، هر چه وب سایت تقاضای بیشتری داشته باشد، احتمال ساخت آن بر روی PHP بیشتر است. به این دلیل که PHP یک زبان بسیار قوی است و عملکرد اصلی آن را می توان با انواع چارچوب ها و کتابخانه ها گسترش داد.

مزایای طراحی سایت با پی اچ پی چیست؟

در پاسخ به پرسش مزایای طراحی سایت با پی اچ پی چیست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عملکرد: زبان برنامه نویسی PHP سریعتر از اسکریپت‌های نوشته شده در سایر زبان‌های برنامه نویسی مانند ASP و JSP اجرا می‌شود. PHP از حافظه خود استفاده می کند، بنابراین زمان بارگذاری و بار کاری سرور به طور خودکار کاهش می‌یابد. این باعث عملکرد بهتر PHP و سرعت پردازش سریعتر آن می‌شود.
  • منبع باز: php به دلیل منبع باز بودن در میان همتایان خود سربلند است. به این معنی که کد منبع و نرم افزار آن به راحتی برای استفاده و اصلاح بدون هیچ هزینه اضافی در دسترس هستند. این باز بودن به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا نسخه‌ها و به‌روزرسانی‌های PHP را مطابق با نیازهای منحصربه‌فرد خود تنظیم کنند.
  • مقرون به صرفه: کامپوننت‌های PHP که بدون هیچ هزینه‌ای قابل دانلود هستند، قابلیت‌های آن را بیشتر می‌کنند. همچنین دامنه و عمق برنامه‌هایی را که می‌توان ساختند افزایش می‌دهند. این دسترسی نامحدود، همراه با مقرون به صرفه بودن، به PHP برتری معتبری در حوزه توسعه وب می‌بخشد. همچنین آن را به یک انتخاب مطلوب برای توسعه دهندگان و مشاغل تبدیل می‌کند.
  • پشتیبانی از پایگاه داده: پشتیبانی از پایگاه داده یک ویژگی ضروری است که هنگام انتخاب یک زبان برنامه نویسی باید در نظر گرفته شود. به عنوان یک زبان برنامه نویسی، PHP پشتیبانی نمونه‌ای از پایگاه داده را ارائه می‌دهد. PHP به طور یکپارچه با بسیاری از پایگاه‌های داده پیشرو مانند MySQL، ODBS، و SQLite و غیره ارتباط برقرار می‌کند. این زبان همه کاره ذخیره سازی و بازیابی کارآمد داده‌ها را تسهیل می کند. این ویژگی آن را به ابزاری بسیار مورد توجه برای توسعه وب سایت مبتنی بر پایگاه داده قوی تبدیل می‌کند. پشتیبانی جامع پایگاه داده آن فرآیند توسعه را ساده می کند و کارایی و عملکرد کلی وب سایت را افزایش می‌دهد. این ارزش ذاتی PHP را برای توسعه دهندگان و مشاغل ثابت می کند.
  • گزارش خطا: php مجهز به ثابت‌های گزارش خطا از پیش پیکربندی شده است که در ایجاد خطا یا هشدار نقش دارد. این ثابت‌ها شامل E_WARNING، E_ERROR، E_PARSE و E_STRICT هستند، اما به آن‌ها محدود نمی‌شود. در توسعه PHP، این ثابت‌ها به‌عنوان نگهبان داخلی زبان عمل می‌کنند و با پشتکار بر اجرای کد شما نظارت می‌کنند. به عنوان مثال، E_WARNING یک اخطار زمان اجرا را نشان می دهد. در حالی که E_ERROR نشان دهنده یک خطای مرگبار در زمان اجرا در توقف اجرای اسکریپت است. از سوی دیگر، E_PARSE خطاهای نحوی را شناسایی می کند و E_STRICT تغییرات کد را برای همکاری بهتر و سازگاری رو به جلو توصیه می‌کند.

کدام بخش های سایت را با زبان برنامه نویسی php می توان طراحی نمود؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که درباره برنامه نویسی پی اچ پی پرسیده می‌شود این است که: کدام بخش های سایت را با زبان برنامه نویسی php می توان طراحی نمود؟

برنامه نویسی PHP را می‌توان برای ایجاد بیشتر مواردی که یک توسعه دهنده نرم افزار به آن نیاز دارد استفاده کرد. با این حال، سه حوزه اصلی وجود دارد php در آن‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند:

برنامه نویسی سمت سرور:

اسکریپت سمت سرور نقطه قوت اصلی PHP است. اگر تازه در حال یادگیری کدنویسی هستید و می‌خواهید اسکریپت‌های سمت سرور را بررسی کنید، PHP یک زبان عالی برای یادگیری است. برای کرک کردن با اسکریپت نویسی سمت سرور PHP، باید یک تجزیه کننده PHP، وب سرور و مرورگر وب داشته باشید.

برنامه نویسی خط فرمان:

برنامه نویسی خط فرمان برای اسکریپت‌های ساخته شده با استفاده از cron (لینوکس) یا Task Scheduler (ویندوز) ایده آل است. همچنین برای پردازش متن ساده عالی است. php  احتمالاً بهترین زبان برای ایجاد برنامه‌های دسکتاپ نیست، اما گزینه‌های بسیار بیشتری را نسبت به رقبای خود در اختیار شما قرار می دهد.

PHP می‌تواند بسیاری از کارهای دیگر را انجام دهد. به عنوان مثال، در جمع آوری داده‌های فرم، رمزگذاری داده‌های کاربر و ارسال و دریافت کوکی‌ها عالی است. یکی از ویژگی‌های مهم PHP که آن را بسیار قابل استفاده می‌کند این است که با تمام سیستم‌عامل‌های اصلی سازگار است. بنابراین می‌توانید بدون توجه به فناوری‌هایی که استفاده می‌کنید، کدنویسی کنید.

لیست مقالات مرتبط:

زبان برنامه نویسی javascript

بک اند چیست؟

زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت

پی اچ پی یک زبان برنامه‌نویسی منبع باز، رایگان و بسیار محبوب است.

برنامه‌نویسی سمت سرور و بسیاری از بخش‌های دیگر مانند جمع آوری داده‌های فرم، رمزگذاری داده‌های کاربر و ارسال و دریافت کوکی‌ها.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نیاز به مشاوره دارید؟

کارشناسان ما به صورت 24/7 اماده مشاوره دادن به شما عزیزان هستند فقط کافیه با شمارهای زیر تماس بگیرید یا از طریق واتساپ با ما ذر ارتباط باشید در اسرع وقت جوابگو خواهیم بود.

مشاوره طراحی سایت آیکو

مشاوره رایگان خدمات طراحی سایت

تماس با پشتیبانی آیکو

مشاوره طراحی سایت آیکو