خانه
خدمات
نمونه کار
مشاوره

مکالمه در واتساپ

برای مشاوره کلیک کنید

مشاوره

مهندس مردانی

مشاوره

پشتیبانی

اپراتور

 پشتیبانی

زبان برنامه نویسی html

زبان برنامه نویسی html

چه در حوزه‌ی طراحی سایت فعالیت کرده باشید و یا نه، بعید است که نام html را نشنیده باشید.HTML   HyperText Markup Language کدی است که برای ساختار یک صفحه وب و محتوای آن استفاده می‌شود. به عنوان مثال، محتوا را می‌توان در مجموعه‌ای از پاراگراف‌ها، لیستی از نقاط یا با استفاده از تصاویر و جداول داده ساختار داد. اگر دوست دارید همه چیز درباره زبان برنامه نویسی html را بدانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

زبان برنامه نویسی html چیست؟

زبان برنامه نویسی html چیست؟

اولین سوالی که در این مقاله به آن پاسخ می‌دهیم این است که: زبان برنامه نویسی html چیست؟

HTML یک زبان نشانه گذاری است که ساختار محتوای شما را مشخص می‌کند. وقتی افراد تازه شروع به یادگیری نحوه کدنویسی می‌کنند، HTML و CSS معمولاً اولین زبان‌هایی هستند که با آن‌ها شروع می‌کنند. HTML ساختاری ساده و مبتنی بر متن دارد که یادگیری و درک آن برای مبتدیان آسان است.

 HTML از مجموعه‌ای از عناصر تشکیل شده است که از آن‌ها برای محصور کردن یا قالب بندی قسمت‌های مختلف محتوا استفاده می‌‌شود. کاربرد عناصر HTML برای این است که محتوا به شکلی خاص به نظر برسد یا به روشی خاص عمل کند. تگ‌های محصور می‌توانند یک کلمه یا تصویر را به جای دیگری پیوند دهند. می‌توانند کلمات را ایتالیک کنند، می‌توانند فونت را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنند، و غیره.بنابراین، HTML برای چه چیزی استفاده می‌شود؟ توسعه دهندگان وب از آن برای سازماندهی، قالب‌بندی و نمایش محتوای یک صفحه وب استفاده می‌کنند.

اهمیت استفاده از زبان برنامه نویسی html در طراحی سایت

توسعه وب به ساخت و ایجاد وب سایت‌ها (مجموعه صفحات وب مرتبط) اشاره دارد. برای ایجاد یک وب‌سایت، به زبان‌هایی نیاز داریم که برای طراحی ساختار وب‌سایت و بهبود ظاهر و عملکرد آن استفاده شوند. توسعه وب به طور عمده در دو بخش انجام می‌شود: توسعه Front-end و توسعه Back-end. زبان نشانه گذاری فرامتن (HTML) در قسمت فرانت اند برای ایجاد اسکلت یا ساختار صفحه وب استفاده می‌شود.

 اهمیت استفاده از زبان برنامه نویسی html در طراحی سایت را می‌توان در قالب موارد زیر خلاصه کرد:

واحد ساختاری اساسی:

اچ تی ام ال بلوک اصلی ایجاد هر وب سایتی است. HTML یک ساختار استاندارد برای ایجاد یک وب سایت فراهم می‌کند. این به توسعه دهندگان وب کمک می‌کند تا وب سایت‌هایی ایجاد کنند که درک و استفاده از آن‌ها آسان باشد. HTML حاوی برچسب‌ها و عناصر مورد نیاز برای ایجاد ساختار یک صفحه وب است، مانند <p>، <h1>، <pre> و غیره.

دسترسی:

دسترسی یک عامل مهم برای هر وب سایت است. HTML صفحات وب را برای همه افراد به طور یکسان در دسترس قرار می‌دهد. HTML تگ‌های معنایی را ارائه می‌دهد که کاربران کمک می‌کند تا به راحتی از وب سایت استفاده کنند.

سازگاری:

اچ تی ام ال با تمامی پلتفرم‌ها و مرورگرها سازگار است. این صفحات در هر مکان و در هر زمان و در هر دستگاهی قابل دسترسی هستند. HTML همچنین برای استفاده با سایر فناوری‌ها مانند CSS، Javascript و غیره برای تعامل و پویایی صفحات وب سازگار است.

کمک به سئو:

استفاده از برچسب‌ها و ویژگی‌های مناسب در صفحات HTML به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوا را بهتر درک کنند. همچنین، به وب سایت‌ها کمک می‌کند تا در نتایج جستجو رتبه‌بندی شوند. از این رو، اگر از برچسب‌ها به درستی استفاده کنیم، برای رتبه بندی صفحه ما خوب است.

پاسخگو:

اچ تی ام ال می‌تواند با پلتفرم‌های مختلف مانند موبایل، تبلت و غیره سازگار شود و با اندازه‌های دستگاه متناسب باشد. یک صفحه وب را می‌توان با استفاده از یک کد در چندین پلتفرم مشاهده کرد. از این رو، توسعه دهندگان وب نیازی به نوشتن کدهای مختلف برای دستگاه های مختلف ندارند. HTML به طور خودکار اندازه دستگاه را تشخیص می‌دهد و متن را مطابق با آن تطبیق می‌دهد.

تفاوت زبان برنامه نویسی html و css در چیست؟

زبان برنامه نویسی CSS نیز تقریبا به اندازه‌ی زبان HTML شهرت دارد. اما تفاوت زبان برنامه نویسی html و Css در چیست؟

به زبان ساده، HTML (زبان نشانه گذاری فرامتن) برای ایجاد محتوای واقعی صفحه مانند متن نوشته شده استفاده می‌شود. در حالی که Css مسئولیت طراحی یا سبک وب سایت از جمله طرح بندی، جلوه‌های بصری و رنگ پس زمینه را بر عهده دارد.

زبان CSS اولین بار توسط Hakom Lie پیشنهاد شد و توسط Bert Bos در حدود سال 1996 ایجاد شد. CSS (برگ‌نگارهای سبک آبشاری) چیزی است که یک وب‌سایت را شگفت‌انگیز می‌کند.  سهولت استفاده از ویژگی‌هایی است که CSS برای توسعه وب به ارمغان آورده است. این زبان بیشتر درگیر تغییر سبک وب سایت است تا محتوای آن. مانند تغییر اندازه فونت، رنگ فونت و موقعیت در یک سند.

کدام بخش سایت ها را با زبان برنامه نویسی html می توان طراحی نمود؟

در آخرین بخش از این مقاله به پاسخ این پرسش می‌پردازیم که: کدام بخش سایت ها را با زبان برنامه نویسی html می توان طراحی نمود؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که زبان html زبانی است که برای قسمت فرانت اند یک سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع بخش‌هایی از یک وب سایت که توسط کاربران قابل مشاهده هستند با استفاده از این زبان کد نویسی می‌شوند.

لیست مقالات مرتبط:

زبان برنامه نویسی css

زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت

زبان برنامه نویسی html یک زبان نشانه گذاری است که برای توسعه وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بخش‌هایی از وب سایت که توسط کاربران قابل مشاهده هستند یا به عبارتی بخش فرانت اند با زبان html

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نیاز به مشاوره دارید؟

کارشناسان ما به صورت 24/7 اماده مشاوره دادن به شما عزیزان هستند فقط کافیه با شمارهای زیر تماس بگیرید یا از طریق واتساپ با ما ذر ارتباط باشید در اسرع وقت جوابگو خواهیم بود.

مشاوره طراحی سایت آیکو

مشاوره رایگان خدمات طراحی سایت

تماس با پشتیبانی آیکو

مشاوره طراحی سایت آیکو